söndag 14 mars 2010

40 år

Nu har man klivit över gränsen till 40 och det känns bättre än väntat. Mycket beror det på den fantastiska present jag fick av min sambo, en resa till New York, och alla pengabidrag från mina föräldrar. Födelsedagen bestod av en skön, slapp dag med trevlig grekisk middag som avslutning. På lördagen fortsatte firandet med smörgåstårta och moussetårta med föräldrarna och deras sällskap. Nu väntar en tjejfest nästa lördag, ska bli kul att träffa nästan alla kompisar igen.

New York har verkligen varit en önskeresa och nu ska den bli verklighet. Och en medresenär som gillar storstäder får jag också, så jag kan komma på mig själv att flina nöjt och bara se fram emot den. Alla tips mottages tacksamt!

Eftersom man ökat i storlek den senaste månaden är det dags för rening nu. Nu får festen nästan vara slut och jag får nog övergå till hälsomånaden imorgon. Det betyder inte helt avståndstagande från sötsaker denna gång, men ett klart mindre intag och ett betydligt större intag av grönsaker. Även om det fortfarande är mycket snö och kallt, så känns det att det skulle börja fungera nu.

Det börjar formas en idé om viktklubb på jobbet av mina kollegor, och jag kommer definitivt att hoppa på, även om jag kommer att skämmas som en gris vid första invägningen, antagligen mest inför mig själv. Men ett kilo i veckan skulle jag inte må dåligt att bli av med. Vem vet, jag kanske t o m kan röra på mig efter det och hälen lär ju inte vara otacksam!

Nu börjar en pendlarvecka igen, men nu har nog tågen börjat komma ifatt igen och man har inte den där klumpen i magen för resandet längre och det är en stor skillnad i tillvaron. Det kan också bidra till att inte bli alltför sugen hoppas jag...

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk present, och sambo - en resa till New York!! Härligt!

    Jag tar med en guidebok på lördag.

    kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänkte läsa om ytterligare viktiga förändringar under året - det har ju hänt fantastiska saker för dig nu! Bli befodrad, bra buss, bra lunchställe och också rejält löneök...! Allt i ett kinderägg! Vi får fira rejält på lördag tycker jag!!!

    kram Lotta

    SvaraRadera