söndag 10 januari 2010

Veckans kamp är över ;-))




En lugn helg med en massa salta kex och pizza, men jag är ändå stolt: ÖVER en vecka utan godis. Lovar det har inte hänt så länge jag kan minnas (faktum är att mitt tidigaste minne involverar en polkagris). Igår var det byte på hormonerna och då var det inte lätt, det fanns nästan bara en sak i huvudet. Tur att det inte fanns något hemma och man slapp gå och handla det hjälpte en helt. När jag handlade på Hemköp i fredags var det också nästan hysteriskt svårt när man var tvungen att går förbi alla godishyllor för att köpa yoghurt, men jag klarade det. Nästa vecka bannlyses salta kex, som jag kan spy på, bara jag tänker på dem och hoppas att jag vräker i mig fler wraps istället.




Bilderna föreställer utsikten från mitt fönster på jobbet och min maskot som jag fick av en kollega på jobbet. Tror nästan inte att utsikten kan bli vackrare från ett jobb, det känns lite sorgligt att vi måste flytta ifrån huset till ett industriområde med Ikea som blickfång när man tittar ut.




Kommer att bli en väldigt tidig kväll. Upp som värsta zombien i ottan. Tror fanimig inte ens att tomten skulle vara vaken...


3 kommentarer:

  1. Inte illa! Jag förstår att det inte är enkelt. Om du kommer hit får jag väl ha några salta monicaalternativ till allt hembakt jag fixat ;-) Hundgodis då får du äta det? :-)

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Fan, va jag hatar julen...ibland..iaf två kilo senare. har ALLTID en tendens att gå upp och så är det ju SÅÅÅ jobbigt att gå ner igen. Det är nästan så att jag tappar lusten till godis (! ;-)) när december kommer. fast den lusten infann sig ganska snart igen. godisfritt här också. Fast hos nettan ska jag äta gott!!!! Och inte hundgodis!

    SvaraRadera
  3. Haha, slipper äta hundgodis, i februari får jag som alla andra barn äta lördagsgodis ;-)

    SvaraRadera