söndag 17 januari 2010

Söndagsmys,ajaj och mörka böcker

Skulle ju naturligtvis ha haft festfoto här, men jag är för dålig på att ta kort, så ni får ta mitt ord att det var en jättetrevlig födelsedagsfest hos Ammi med lite lagom yrsel till middagen ;-) Det blir ju inte mycket av de starkare dryckerna numera, men i rätt dos vid rätt tillfälle får jag erkänna att de inte är så fel alltid.

Är lite lagom degig och slö idag, perfekt att ligga och glo på Robinson-intriger och läsa bok. Parallell-läser deckare och Rickards Flingas sanna upplevelser från 20 år i amerikanskt fängelse. Har en släkting som bott granne med honom, så jag har hälsat på honom, och då tänkte jag väl mest att det var olyckliga och hemska omständigheter som fick honom att mörda sin jobbarkompis som antastade hans dotter. Och det tycker jag fortfarande, men jag inser också att han knappast är någon ängel annars heller. En väldigt tragisk, otäck och skrämmande bok som får en att känna obehaget krypa upp i halsen. Den skulle kunna användas som ett avskräckande exempel mot droger, allt skit som finns i den världen förutom de direkta effekterna av narkotikan.

Fick en rejäl positiv överraskning idag när jag klev på vågen, minus 1½kg på en vecka, och då tycker jag ändå att jag kompensationsätit för godiset en hel del, så det var kul. Mindre kul är att jag har fruktansvärt ont under vänster och lite ont i höger häl efter ha hoppat studsmatta en halvtimme. Har haft mer eller mindre ont en längre tid, men idag kan jag knappt gå. Bävar för at jag måste gå till läkaren med mina fula fötter, men jag kan inte strutta omkring på tårna. Känns verkligen inte kul när man kommit igång med motionen och verkligen tycker att det känns bra att åtminstone få röra på sig en halvtimme om dagen när man bara sitter på sin häck dagarna i ända...

1 kommentar:

  1. Aj, då med hälen. Va synd! Hoppas det fixar till sig! Grattis till viktnedgången!

    SvaraRadera