måndag 4 januari 2010

Nytt år, nya förväntningar


Nytt år, nya förväntningar...

Som min sambo sa: Du har ju en massa idéer, är det inte dags att förverkliga dem? En av dem är att blogga, få skriva även om jag inte har någon nisch ännu.

Ja, det skulle vara ett ja till ett gladare och friskare liv kanske. Har nog aldrig känt mig så oerhört motiverad att genomdriva en förändring av mig själv. Att fokusera på vad som jag tycker är roligt och stimulerande.

Finns ju en massa roligt som Londonresan, hemliga resan och Edsbyn-resan t ex eller varför inte bara att titta på de vackra träden?

Bättre hälsa är också en omvandling jag förväntar mig av 2010, vilket bl a innebär ett klart minskat sockerintag. Har klarat fyra dagar utan godis nu och det går mot alla odds ganska bra... det är första gången på över femton år jag har lyckats med den bedriften!

Ska bli spännande och se vad jag klarar, men banne mig, för första gången tror jag faktiskt verkligen på mig själv!

2 kommentarer:

  1. Hej! Snyggt med en rosa blogg! Visst är det kul att skriva?

    kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. Lycka till med att bryta sockersuget! Jag försöker också minska på det.
    Kram Maria

    SvaraRadera